torstai 28. helmikuuta 2013

China town, Asiatique ja Cabaree

Tässä pikaiset kuulumiset tältä päivältä. Tämä kaupunkilomailu on niin rankkaa, että minulla on ainoastaan nukkuminen mielessä näin illalla (yöllä), joten pidemmälle raportille ei ole aikaa eikä voimia.

Tänään kävimme Tomin ja Samuelin kanssa China townissa ostoksilla Olivian jäädessä mummon ja vaarin kanssa hotellille. Shoppailureissu sujui hyvin. Teimme matkat jokiveneellä, vaikka mietin taas onko mitään järkeä änkeä rattaiden ja lapsen kanssa täpötäyteen huojuvaan ja laituriin hakkaavaan veneeseen. Hyvin me kuitenkin selvisimme jälleen kerran ja vältimme maanteiden ruuhkat ja säästimme muutaman bahtin. Jokivenematkat maksoivat 15THB/suunta. Hotellimme on aivan Silom kadun joen puoleisessa päässä, joten rantaan oli vain lyhyt kävelymatka.

Samuel oli tyytyväinen rattaissa ja nukkui niissä päiväunet kaiken hulinan ja tungoksen keskellä. Olemme jo tottuneet rattaiden työntelyyn jopa Soi Wanitin tungoksessa keskellä China townia, joten niiden kanssa kulkeminen ei ole ongelma jos asenne on kohdallaan. China Towniin ollaan avaamassa uutta ostoskeskusta tai käsittääkseni siellä ei ole ennen edes ollut tällaista ostoskeskusta mäkkäreineen. Vaikka kaupat eivät olleet vielä auki, kävimme tutustumassa paikan vessaan. Tämä vessallinen paikka onkin tervetullut China towniin, koska siellä on aina ollut hankala löytää WC. Teimme China townissa muutamia ostoksia, mutta tälläkään kertaa en joutunut minkään ostoshysterian valtaan. Kierreltyämme muutaman tunnin lähdimme suunnistamaan joen rantaan ja jokiveneelle, jolla palasimme Orientalin laiturille ja siitä kävelimme lyhyen matkan takaisin hotellille. Olivia oli käynyt hotellin altaalla uimassa mummon ja vaarin kanssa. Saa nähdä ehdinkö minä uimaan kertaakaan täällä Bangkokissa kun tämä lomailu on niin kiireistä.

Jokiveneen odottelua...

China townia, yläkuvassa Soi Wanit ja ihmeen rauhallinen kohta tiestä...

Tässä kuva hotellistamme Novotel Fenix Silomista...

Palattuamme hotellille päätimme, että lähdemme tänään käymään Calypso Cabareessa ja kävimme ostamassa liput alakerran matkatoimistosta. Hinnaston mukainen hinta olisi ollut 1200THB, mutta matkatoimisto myi lippuja 800THB:n hintaan. Virkistyttyämme suihkussa lähdimme jälleen kohti rantaa, josta Asiatiquen maksuton shuttle vene kuskaa ihmisiä Asiatiqueen, jossa Calypso Cabareekin sijaitsee. Tapasimme rannassa myös Janin, joka tuli kanssamme Cabareeseen. Söimme pikaisesti Pizza Companyssa pizzat ennen Cabareen alkua.
 Asiatiquen maailmanpyörä...

Olemme käyneet ennenkin Calypso Cabareessa Bangkokissa, mutta siitä on niin kauan aikaa etten muista siitä yhtään mitään. Luulin, että esitys olisi samantapainen kuin Pattayan Alcatzar tai Tiffany, mutta tämä poikkesikin aika paljon niistä koska kyseessä oli kabaree. Samuel pelkäsi heti sisään astuttuamme paikkaa ja käpertyi syliini ja nukahti siihen ennen esityksen alkua. Samuel heräsi koviin ääniin noin puolivälissä esitystä ja istui sen jälkeen sylissäni pää takkinsa alla esityksen loppuun asti. Poistuttaessa teatterista Samuel sanoi Janille, että "tosi kiva esitys, en pelännyt yhtään". Taisi vähän narrata. Olivia puolestaan nautti esityksestä ja seurasi sitä tarkasti. Myös minusta esitys ja puitteet olivat oikein hienot. Olivia väsähti esityksen aikana aivan totaalisesti ja nukahtikin lopullisesti jokiveneessä vaarin syliin kun olimme tulossa pois. Tomi kantoi Olivian Samuelin rattaisiin ja kärräsimme nukkuvan tytön hotellille omaan sänkyyn. Samuel puolestaan piristyi otettuaan toiset päiväunet teatterissa ja oli illan oikein hyväntuulinen ja iloinen. Jani käväisi huoneessamme ja otimme iltadrinkit minibaaristamme. Mummo ja vaari antoivat kahvinkeittimen Janille kun eivät viitsi raahata sitä enää takaisin Suomeen. Jani sitten lähti kahvinkeittimen kanssa kohti Soi Cowboyta ehkä muutkin juomat kuin kahvi mielessä.

Tässä muutamia kuvia Calypso Cabareesta ja Asiatiquesta, joka on erittäin siisti ja iso ostos- ja illanviettopaikka rannan tuntumassa.

Tässä vielä kuva lopen uupuneesta Oliviasta rattaisiin nukahtaneena...