sunnuntai 5. kesäkuuta 2016

5.6.2016 Centara Grand Mirage

Lentomme laskeutui Bangkokiin lähes ajallaan ja kaikki maahantulomuodollisuudet sujuivat pikavauhtia. Tällä kertaa meidän ei tarvinnut jonotella missään vaiheessa ja pääsimme nopeasti siirtymään saapumisaulaan. Suuntasimme heti ensin ostamaan sim-kortin puhelimeen ja siihen tietysti ison datapaketin. Sen jälkeen huomasimme saman miehen istuskelevan lattialla nimikylttini kanssa, joka on aiemminkin kyydinnyt meitä lentoasemalta. Tämä mies ei kuitenkaan lähtenyt kuskaamaan meitä, vaan toinen mies, jolla oli pieni tyttö ja vaimo mukana. Onneksi mahduimme hyvin pikkubussiimme ja kyyti Pattayalle sujui pikavauhtia.
Näkymät ravintolasta, jossa joimme tervetulodrinkit
Sitruunainen tervetulodrinkki
Veimme ensin mummon ja vaarin heidän hotelliinsa ja he saivat heti huoneensa, vaikka kello oli tuskin kymmentäkään aamulla. Hotelli oli vanhahkon oloinen, mutta allasalue vaikutti oikein kivalta. Meidän hotellille oli vain parinsadan metrin matka. Olin laittanut etukäteen kyselyä hotellillemme aikaisesta sisäänkirjautumisesta, mutta sellaista ei luvattu meille. Erittäin ystävällinen virkailija pahoitteli kovasti, kun huonetta ei ollut heti saatavilla. Hän sanoi, että saisimme vähän nopeammin isomman huoneen, koska siitä oli jo kirjauduttu ulos. Menimme juomaan ravintolaan tervetulodrinkkejä ja odottelemaan respan puhelinsoittoa huoneen valmistumisesta. Juuri kun Samuel nukahti ravintolan sohvalle, puhelin soi ja pääsimme lähtemään huoneeseemme. Huone on kyllä aivan hulppean kokoinen. Mittasimme parvekkeen ja saimme neliömääräksi 85. Sisätiloja huoneistossa on iso makuuhuone, lapsille pienempi huone erittäin leveillä kerrossängyillä, olohuone keittonurkkauksella sekä iso kylpyhuone erillisellä suihkulla ja isolla ammeella. Aika ihana, kuten tämä koko hotellikin. Vaikea uskoa, että tällainen hulppea keidas on keskellä ”pahamaineista” Pattayaa.
Huoneistomme parevekenäkymä
parvekkeellemme pääsee kolmesta eri ovesta
Lasten makuuhuone
olkkari ja keittiönurkkaus joka ei näy kuvassa...
meidän iso vuode
Kosmetiikkatuotteita on huoneistossamme hyvä valikoima. Tavallisten pesuaineiden ja rasvojen lisäksi pulloista löytyy mm. lapsille omat tuotteet sekä aurinkorasvoja ja suuvettä. Pienessä pussukassa on kylpysuolaa...
Majoittumisen jälkeen lähdin lasten kanssa hotellin vesipuistoon. Vesien lämpö oli reilut 30 astetta ja mikäs sen mukavampaa. Nautin valtavasti uimisesta, ihanaa. Laskimme lasten kanssa liukumäistä, uimme villivirrassa, kävimme nopsasti rannalla kahlaamassa, kävimme vesileikkialueella ja juttelimme ulkosuomalaisen perheen kanssa. Muita suomalaisia täällä ei kuulemma oli näkynytkään. Ihmettelen kyllä miksi, sillä kyllä tämä hotelli on hintansa arvoinen. Nämä vesipuistokuvat ovat laadultaan tosi surkeita ja jostain syystä kuvia ei ole kamerassa, vaikka räpsin useita kymmeniä. Onkohan kameran käyttäjässä vika? Pitää käydä huomenna kuvaamassa paremmalla kameralla....

Villivirta on aivan huippu. Samuel ei tosin uskaltautunut menemään kallion sisällä kiemurtelevaa osuutta.
Aikuisten infinity allas ja kameran linssissä taas vesipisara...

Uimisen jälkeen lepäilimme huoneessamme ja lähdimme mummon ja vaarin kanssa etsimään ruoka- ja rahanvaihtopaikkaa. Ne löytyivät onneksi nopeasti hotellin läheltä, sillä tulopäivä on aina vähän rankka ilman helteessä kävelemistäkin. Lapset ovat jälleen kerran olleet aivan ihania. Mitään kiukkuja ei ole näkynyt, vaikka viime yö mentiin muutaman tunnin lentokoneunilla. Ruuan jälkeen ajattelimme tulla ihailemaan mummon ja vaarin kanssa hotelliamme, mutta ukkosmyrsky pilasi suunnitelmamme. Istuimme huoneemme parvekkeella ja katselimme salamoita ja sadetta. Hienoltahan sekin näytti. Sateen hieman laannuttua mummo ja vaari lähtivät kaupan kautta omalle hotellilleen nukkumaan. Samuel nukahti hetkessä kerrossängyn yläsänkyyn ja Oliviakin valmistelee jo nukkumista. Ihanaa olla lomalla, ilman kiireitä minnekään!

Loppuun vielä ruokakuva. Ravintolasta ei saanut pad thaita, joten piti tyytyä thaityylisiin nuudeleihin katkarapujen kanssa. No ei valittamista tässäkään, etenkään kun ruuan kanssa sai wine cooleria....