tiistai 7. kesäkuuta 2016

Art In Paradise Pattaya

Näitä herkkuja ei syöty aamiaiseksi, mutta saahan niitä aina ihailla.

Tänään meidän päivämme alkoi puoli yhdeksän aikaan aamulla. Yö oli aika tuskainen palaneiden olkapäiden ja käsivarsien vuoksi, mutta onneksi sain vähän nukuttuakin. Aamulla pikainen lähtö aamiaiselle ja aamiainen syötiin taas pitkän kaavan mukaan nautiskellen. Ravintolassa ei ollut tänäänkään mitään ruuhkia joten meilläkään ei ollut kiire minnekään. Aamiaisen jälkeen lähdimme Thai houselle katsomaan mitä siellä askarreltaisiin tänään, mutta talo oli tyhjillään, joten tänään ei tainnutkaan olla askartelupäivä. Samuel ei asiasta tykännyt, joten lupasin lähteä hänen kanssaan lasten leikkihuoneeseen.
Leikkihuoneen viikko-ohjelma
Samuelille löytyi sopiva värityskuva -Spiderman

Tuuliviirin askartelua.
Askartelujen jälkeen meillä oli taas kamala kiire, vaikka ajattelin ettei lomalla tarvitse kiirehtiä mihinkään. Askartelut loppui noin kello 11.15 ja kello 11.30 alkoi vesiaerobic. Lähdimme altaille kovalla kiireellä ja menin Olivian kanssa aerobiciin. Tänään aerobic oli hiphop -tyylistä jumppaa. Minulla oli pahasti palaneiden olkapäiden suojana Tomin T-paita, mutta tällä estin vain pahemmin palamisen. Aerobicliikkeistä minulta jäi tekemättä kaikki käsien nostot ja pyöritykset, sillä nahka on niin kipeä ettei voi tehdä oikein mitään. Aurinko paistoi tänäänkin täysin pilvettömältä taivaalta, joten tarkkana saa olla palovammojen takia. Lämpöä oli ehkä 35 astetta ja veden lämpö lähes saman verran. Pitääkin huomenna ottaa lämpömittari altaille ja mitata lämmöt. Aerobicin jälkeen lähdimme taas seikkailemaan villivirtaan sekä laskemaan liukumäkiä.

Tässä talossa on poreita...

Samuel uskaltautui tänään laskemaan tästä liukumäestä, joka meni hurjaa vauhtia.
Vesipuistokäynnin jälkeen meillä oli TAAS KIIRE. Äkkiä suihkuun ja pukeutumaan ja retkilippujen hakuun. Tilasimme eilen liput Art In Paradise 3D museoon läheisestä matkatoimistosta. Matkatoimistossa lippujen hinta oli 270THB kun ovella hinta olisi ollut 400THB. Lippujen haun jälkeen kävelimme mummon ja vaarin hotellille ja sieltä saimme talon golfautolla kyydin päätien varteen. Päätien varrelta otimme sadalla bahtilla taksin joka vei meidät noin kilometrin päässä sijaitsevaan museoon. Tässä lasten selkäkuvia paikasta ;)

Kuvat puhukoon puolestaan, kiva paikka. Museokiertelyn jälkeen söimme kavilassa jäätelöt ja kävelimme TescoLotukseen.
Tosi hyvää ainakin kookoksen ystävän mielestä
Ostimme Tescosta mm. lapsille potkulaudat Mae Phimiä ajatellen, Olivia osti itselleen tiikeriviltin, minä ostin Tomin kanssa meille uimapaidat koska aurinkorasvat eivät näytä riittävän suojaksi ja ruokatarvikkeita jo vähän seuraavaa kohdetta ajatellen. Kauppareissun jälkeen hoidimme ruokailut suosikkipaikoissamme Pizza Companyssa sekä Swenssensissä. Onneksi tiedän, että Mae Phimissä saa hyvää thairuokaa, kun tämä alku on sujunut pizzojen merkeissä...
Sampan lastenateria 99THB juomineen
Kookosfrappe

Ruokailujen jälkeen palasimme lavataksilla hotelleille. Ensin veimme mummon ja vaarin heidän hotellille ja palasimme omaan paratiisiimme. Huone oli taas siistitty toisen kerran tänään ja tuotu uusia hedelmiä ja vettä.  Ostimme Tescosta Samuelille koulukirjan (puuhakirjan) ja siihen tämän open kesäloma sitten päättyikin, kun aloin hoitaa kesken loman työtehtäviä. Hyvä että pysyy tuntuma työhön kesälläkin :)
Hotellimme aula
Hotellin henkilökunta tarkasti lavataksin taskulampun avulla, ettei meiltä vaan jäänyt mitään taksiin. Hotellilla on kaikin puolin tiukka valvonta, mutta täällä on myös erittäin ystävällistä henkilökuntaa. Jokainen henkilökunnan jäsen tervehtii, hymyilee ja useinmiten myös kumartaa ohi kulkiessaan. Erinomainen hotelli ja palvelu!

Unknown kirjoitti...

Aika luksus toi teidän hotelli!

Päivi kirjoitti...

Niin on. Jo viime kerralla pidimme kovasti paikasta ja nyt jopa enemmän ison huoneiston vuoksi. Tämä kerta ei varmasti jää viimeiseksi käynniksemme täällä...