torstai 23. kesäkuuta 2016

Mopon palautus Mae Phimiin

Aamu valkeni tänään pilvisenä ja yöllä oli kuulemma satanut erittäin paljon vettä. Minä en kuullut mitään koska nukuin niin sikeästi. Muukin väki nukkui kyllä hyvin, sillä jouduin herättelemään lapset ja Tomin kello 9.00 jotta ehtisimme aamiaiselle. Onneksi aamiainen on kello 10.30 asti, joten söimme rauhassa mahat täyteen. Aamiaisen jälkeen lähdimme Tomin ja lasten kanssa palauttamaan mopoa Mae Phimiin. Matka meni nopeasti, aikaa kului ehkä vähän vajaat 15 minuuttia. Paluu Mae Phimiin oli kuin kotiin olisi tullut. Ihana pieni eläväinen kylä, jossa on kuitenkin kaikki tarvittavat palvelut ja palveluissa on ihan mukavasti valinnanvaraakin. Tämä Rayongin Novotel on täällä keskellä ei mitään ja vaikka hyvä hotelli onkin, niin kyllä minulla ja koko meidän porukalla on ikävä Mae Phimiä, isoa taloa ja kivoja ravintoloita. Onneksi sinne pääsee kyllä uudelleenkin jos siltä tuntuu. Tankkasimme eilen mopomme Ban Phen matkalla ja tankissa oli vielä onneksi tarpeeksi bensaa, ettei meidän tarvinnut maksaa mopovuokraamossa lisämaksua. Ainiin, firma korvasi viime viikolla tapahtuneen vaarin mopon rengasrikon aiheuttamat kustannukset kokonaisuudessaan vaarille ja pahoittelivat vielä tapahtunutta. Kiva yllätys, sillä luulin että koko homma menisi omaan piikkiin...

Sinne se meidän mopo jäi...
Katselimme jo Mae Phimissä ollessamme, että rantakadulle rakennettiin tapahtumalavaa ja pystytettiin telttoja ja huvipuistolaitteita. Kyltissä näytti lukevan, että siellä on jokin tapahtuma 23.-29. päivä kesäkuuta? Menimme katsomaan aluetta ja siellä näytti olevan vielä aika keskeneräistä, mutta pääsimme ainakin liikennnepoliisien kanssa valokuviin koska he pyysivät meidät kuvattaviksi ja tietysti kävimme shoppailemassa.

Mikähän lie tapahtuma
Nämä eivät vielä olleet toiminnassa
Tässä teltassa virtasi hiki kun Olivia penkoi Rilakkuma yms. tavaroita.

Kasvejakin oli myynnissä
ja hedelmiä
ja lisää puutarhajuttuja
Aika iso, olisikohan jakkihedelmä?
En tiedä mitä nämä ovat, mutta markkinoilta löytää ja hyviä on.
Lähdettyämme pois markkina-alueelta, suunnittelimme menevämme Buffalo Billin eteen odottamaan lavataksia Novotelille. Emme kuitenkaan päässeet sinne asti kun taksi jo tuli. Hyppäsimme kyytiin ja matka hotellille maksoi meiltä neljältä 40thb eli lapsista ei mennyt ollenkaan maksua. Kävimme etsimässä mummoa ja vaaria huoneesta, mutta myöhemmin kuulimme että hekin olivat olleet käymässä Mae Phimissä. Emme vaan nähneet heitä.

Vaikka tänään oli viileähkö (n.28 astetta), tuulinen ja pilvinen päivä, lähdimme uimaan altaille. Allastuoleilla ei ollut mennessämme edes pehmusteita, koska altailla ei ollut muita. Eipä siinä mennyt kuin hetki kun työntekijät olivat kantaneet pehmusteet ja asetelleet pyyhkeet meitä varten. Palvelu pelaa. Lapsilla tuli taas nälkä altailla, joten tilasimme pizzeriasta pizzan välipalaksi kuten olemme tehneet täällä joka päivä.
Pizzerian pizzat on erittäin hyviä
Aina ystävällinen palvelu. Henkilökuntaa näkyi olevan allasalueella ja ravintoloissa huomattavasti enemmän kun meitä asiakkaita.
Olivia keräili lehtiä altaan pohjasta.
Kädet ylös tai ammun!

Samuel allaspoika seuraa muiden touhuja, 28 asteinen vesi oli liian kylmää Samuelille...
Uimisen jälkeen käväisin Tomin kanssa nopeasti kaupassa ja lapset jäivät keskenään hotellihuoneeseen eivätkä edes tapelleet yhtään kahdestaan ollessaan. Syön harvoin sipsejä, mutta olin jo useampana päivänä katsellut näitä hunaja-voi sipsejä kaupassa joten ostin nyt pussin kokeeksi. Oikeassa olin, sillä sipsit olivat todella hyviä!

Testaamisen arvoisia
Lasten suurta herkkua nämä hyytelöt.
Olivian lempparipaikka päivällä ja yöllä. Useissa Novoteleissahan alle 16v lapset nukkuvat ilman lisävuodetta ja syövät aamiaisen vanhempien kanssa maksutta. Me yritämme aina etsiä hotelleista huoneen, jossa on sohva toiselle lapselle pediksi. Samuel nukkuu meidän välissä ja Olivia siis tällä sohvalla...
Illallisruokailu hoidettiin tänään tien toisella puolella olevassa Kimin ravintolassa, jossa kävimme myös ensimmäisenä iltana. Ruoka ja palvelu oli hyvää. Viereisessä pöydässä istui suomalaisia komennusmiehiä. Ehdottelin Tomillekin, että voisi hankkiutua töihin sellaiseen firmaan, jolla olisi työmaita Thaimaassa. Tulisin mielelläni mukaan tänne pidemmäksikin aikaa. Taitaa jäädä haaveeksi, mutta pidetään silmät ja korvat auki asian suhteen. Tässä sitten pakolliset ruokakuvat tältä illalta.

Olivian kanakastike
Minä valitsin pad thain sijaan tämän thainuudeliruuan. Hyvä valinta.
Ravintolaan pitää mennä tien yli, liikenteenohjaaja näyttää koska tien saa ylittää.
Illallispaikka
Lapset kävivät vielä syömisen jälkeen mummon ja vaarin huoneessa pelaamassa Uno-korteilla. Nyt olemme jo kaikki huoneessa ja kohta olisi käytävä nukkumaan. Huomenna on taas uusi lomapäivä!