tiistai 21. kesäkuuta 2016

Novotel Rayong Rim Pae Resort

Tänään aamulla oli melkoinen sutina kun pakkasimme kaikki taloon levittämämme tavarat kasaan. Vein kolme isoa matkalaukkua Annen ja kumppaneiden talolle ja loput nyssäkät kuljetimme mopon kyydissä. Kävimme aamulla vielä ennen lähtöä tilaamassa kyydin Novotelilta Bangkokiin, jotta sitä ei tarvitse sitten enää miettiä lähempänä. Annen ym. taksi tuli noutamaan heitä kello 12.00 Bangkokiin ja he lupasivat tuoda mummon, vaarin ja matkatavarat Novotelille. Me otimme jo kello 11.00 mopomme alle ja hujautimme viidessätoista minuutissa hotellille.

Perinteinen munakuva eli koko kenno meni 12 vuorokauden aikana...
Parvekenäkymä taloltamme
Täällä sitä löhöiltiin
Ja tässä keittiössä kokkailtiin aamupalamunat.
Saavuttuamme hotellille sisäänkirjautuminen sujui nopeasti ja saimme heti huoneemme. Hotellin respassa tapasimme myös suomalaisia miehiä, jotka olivat töidensä puolesta asuneet jo monta kuukautta tässä hotellissa. Meille tämä kerta on ensimmäinen, vaikka olen halunnut tulla testaamaan tämän paikan jo vuosia sitten. Henkilökunta oli erittäin ystävällistä ja meidät saatettiin sviittiimme, joka sijaitsee kolmannessa kerroksessa.

sviittimme makuuhuone
ja olohuone, Olohuoneen sovasta teimme Olivialle sängyn yöksi.
Vessassa on erillinen suihku ja amme. Lisäksi huoneistoomme kuuluu pieni pukeutumistila sekä ulko-oven vieressä on pieni pöytä nojatuoleineen.
 Ennen mummon ja vaarin saapumista hotellille ehdimme kahvittelemaan hotellin kahviossa ja pelaamaan muutaman uno-pelin. Anne kertoi tullessaan, että ajavat Rayongin Bangkok hospitalin kautta koska Jesse on kärsinyt mahavaivoista. Erittäin hyvä ratkaisu, sillä täällä kannattaa heti hakea apua ja lääkettä ettei vaivat pääse pahenemaan. Toivotimme hyvää matkaa ja autoin mummoa ja vaaria hotellin sisäänkirjautumisen kanssa. Heille ei heti luvattu huonetta, sillä sisäänkirjautuminen on tavalliseen tapaan vasta kello 14.00. Ennen huoneen saantia meillä oli vähän aikaa kierrellä hotellialueella. Naureskelimme sille, että olemme lähes ainoat vieraat tässä isossa hotellissa. Eipä tarvitse etsiä vapaita rantatuoleja...

Tämä taksi oli menossa Bangkokiin, hotellin löytymisessä oli kuulemma suuria vaikeuksia kuten tavallista täällä...

Hotellialueesta tuli mieleen viime kesäinen Sheraton Hua Hin hotelli
Samuel löytää aina leikkipaikat
Hotellin hierontaakin voisi kokeilla joku päivä

Mummon ja vaarin saatua huoneen lähdimme lähes välittömästi uimaan. Vaikka taivas oli pilvinen, ilma oli tietenkin kuuma ja hiki valui. Uiminen virkisti ihanasti. Samuel laski lastenaltaan liukumäestä useita kertoja ja harjoitteli uimista. Olivia sukelteli ja näytti uimatemppuja. Lapset jopa innostuivat leikkimään keskenään melko pitkäksi aikaa. Olivialla tuli tietysti nälkä kesken uimisen, joten tilasimme altaan vieressä olevasta pizzeriasta pizzaa...

Olivian hiukopala

Aika upeat näkymät alemmalta allasalueelta
Huoneemme ikkunastakin näkyy meri
Uimisen jälkeen lähdimme mopoilemaan ja etsimään kauppaa. Päädyimme käväisemään lähimmässä kaupassa, jonka löysimme muutaman kilometrin päästä. Teimme pienet ostokset ja menimme syömään hotellin vastapäätä, tien toisella puolella olevaan ravintolaan. Ruoka oli edullista ja hyvää. Olimme ravintolassakin ainoat asiakkaat.

Pad thai
Olivian kanakastike
Illallisravintolamme
Tässä vielä paikan kyltti...
Syötyämme veimme mopon ja ostokset tien toisella puolella olevalle hotellillemme ja lähdimme lähes heti iltakävelylle merenrantaan. Kaunistahan siellä oli ja ihana kävellä lämpimässä merituulessa.

Kävelimme läheiseen Pol -ravintolaan
Lapset leikkivät rannalla, tai no Olivia kuunteli musiikkia kännystä, mutta oli kuitenkin Samuelin seurana
Ilta alkoi jo pimentyä ja minä nautin Mai Tain ihanan rantamusiikin soidessa
Eipä ollut Pollinkaan ravintolassa muita asiakkaita

Iltalenkin jälkeen kävelimme takaisin hotellillemme, Samuel kävi kylvyssä ja nyt alamme iltahommiin. Huomenna aamulla pääsemme hotelliaamiaiselle, ihanaa!