sunnuntai 19. kesäkuuta 2016

Uintipäivä Seabreezen altaalla

Tänään meillä oli jälleen päivä, jolloin emme tehneet oikeastaan yhtään mitään muuta kuin lomailimme. Aamulla vähän kotihommia eli aamupalojen valmistus ja pyykit pesukoneen kautta narulle. Talon lattiat alkavat olemaan aika roskaisia, mutta imurista tulee pahaa hajua kun sen laittaa päälle joten emmeköhän me pari päivää selviä pienten roskien seassa. Tänään oli jälleen kuuma ja aurinkoinen päivä, joten lähdin heti aamulla Annen ja Samuelin kanssa isolle uima-altaalle. Jonkin ajan kulutta sinne tuli myös mummo, Olivia sekä myöhemmin myös Joni ja Vera. Mikkokin pyörähti altaalla tuoden meille jätskit välipalaksi.

Altaalla uidessa tuli taas mieleen puheet siitä minkälainen turistirysä Thaimaa on joidenkin mielestä. Olen varmasti aiemminkin kirjoitellut asiasta, sillä en mitenkään yhdy tuohon näkemykseen. Thaimaassa on varmasti paljon turistirysiä, kuten myös Suomessa esimerkiksi huvipuistot loma-aikaan. Tätä Mae Phimiä ei todellakaan voi kutsua turistirysäksi kuten ei monia muitakaan Thaimaan sesonkikohteita sesongin ulkopuolella. Sesonkiaikanakin Thaimaasta löytää varmasti rauhallisia paikkoja lomailla jos sellaista kaipaa. Tänään meillä oli taas yksityiskäytössä iso allasalue. Mikäs siellä oli uidessa ja touhutessa. Aika luksusta Olivian sanoin...

Kun oikein laiskottaa, altaalle voi mennä fillareilla...

Winecooler kelluntaa?
Vera ja ruotsalaisten hylkäämä uimalelu
Tällaisen ostin Tescosta. Suosikkini ovat edelleen Mai Tai ja Kamikaze
Olimme altaalla monta tuntia, joten oli pakko päästä jo vähän muihin maisemiin eli lähdimme mopoilemaan. Suuntasimme suoraan keskustaan. Rantatien varteen oli taas kokoontunut kymmeniä grillausporukoita, melkoiset tuoksut kun ajelee piknikporukoiden ohi. Oli tosi liikuttavaa nähdä kun eräs porukka oli rannalla piknikillä ja mukana oli vanha mummo pyörätuolissa, koko perhe otetaan tietysti vapaan viettoon mukaan. Me mopoilimme ensin Tequila ravintolan vastapäiseen kahvilaan, jossa kävimme myös viime vuonna. Kahvilasta saa hyviä jääkahveja...

Viihtyisä pieni kahvila
Mokkafrappe 70thb
Kahvilakäynnin jälkeen kävimme 7elevenissä ruokaostoksilla sekä eräässä tienvarsikaupassa tekemässä ennalta suunnitellun tuliaisostoksen. Vietyämme ostokset talolle, veimme Samuelin mummolle hoitoon ja suuntasimme Pawinee -hierontapaikkaan. Hierontapaikassa meitä oli vastassa pari karvaista kaveria.

Emme olleet varanneet etukäteen aikoja, mutta jouduimme odottamaan vain muutaman minuutin kunnes lisävoimia saapui hierontapaikkaan. Minä ja Tomi otimme taas jalkahieronnat (sisältää hartia- ja päähieronnan) ja Olivia otti öljyhieronnan. Olivia nautti kovasti hieronnasta ja sanoi nukahtaneensa hetkeksi. Minulla oli sama hieroja kuin viimeksi ja hieronta oli erinomainen, mutta Tomi ei ollut oikein tyytyväinen hellävaraiseen hierontaansa. Uskomattomalta kyllä tuntuu se, että viidellä eurolla voi saada tunnin nautinnollisen hieronnan.

Hierontapaikan tuuletus toimii.

Hieronnan jälkeen nautimme taas teet
Hieronnan jälkeen palasimme taloille ja menimme hakemaan Samuelia. Anne ja Mikkokin tulivat juuri hieronnasta ja lähdimme lähes samantien syömään Mezettoon, että ehtisimme happy hourin aikaan sinne. Hyvin ehdimme...

Allasalueella on kivat aurinkotuolit

Happy hour juoma Sundowner
Mezeton pizzat on ihan hyviä
Syömisen jälkeen kävimme uimassa. Allaspyyhkeitä ei tarvitse ottaa tänne altaalle mukaan, sillä ne saa lainaan ravintolasta.
Kun päivän yksi kohokohdista eli iltaruokailu oli hoidettu palasimme talolle normaaleihin iltahommiin. Minä kirjoitan tätä blogia, Olivia meni Annen talolle kortinpeluuseen ja Samuel katselee Titinallea DVD-soittimesta. Taas yksi lomapäivä on takanapäin...