keskiviikko 10. kesäkuuta 2015

Amari Don Muang

Päivä 11
Aamuherätys oli jälleen heti kuuden jälkeen Samuelin toimesta. Koko aamu meni loppuja tavaroita pakatessa, siivotessa ja järjestellessä. Tomi käväisi pyörällä pikaisesti kaupassa ostamassa juomia ja pientä syötävää automatkalle. Taksimme (minivan) tuli hakemaan meitä talolta vähän ennen kello 11.00. Toivoimme, että kuski olisi eri kuin joka meillä oli toissapäivänä retkellä ja onneksi näin olikin. Kyyti oli sujuvaa ja nopeaa. Olimme Suvarnabhumin kohdalla kello 13.20 ja perillä Don Muangilla kello 14.15. Matkalla ei ollut suurempia ruuhkia. Keskustan kohdalla meno oli muutamia kilometrejä aika hidasta, mutta ei mitään pitkiä odotuksia. Kuski ei pysähtynyt kertaakaan matkalla ja hänellä oli kamala vessahätä kun pääsimme perille. Hän jätti auton hotellin oven eteen käyntiin ja juoksi kamalalla kiireellä vessaan. Olisikohan kannattanut pysähtyä matkalla?
Viimeiset pelit ennen lähtöä
Heippa
Sisäänkirjautuminen hotelliin sujui muutamassa minuutissa. Laukkupoika nosti Samuelin matkatavarakäryyn laukkujen päälle ja kuskasi koko lastin huoneeseemme. Tämän tapahtuman vuoksi Samuel sanoi päivän olleen paras ikinä. Huoneemme on perhehuone ja tosi iso. Tässä on erillinen olohuoneosa, jossa on kirjoituspöytä, sohva ja nojatuoli, tv ja vessa. Sängyt ovat huoneiston toisessa osassa ja niitä on kolme; yksi leveä parivuode ja kaksi yhden hengen sänkyä. Lisäksi tässä sänkyosastossa on oma tv, minibaari ja kylppäri. Tosi kiva ja tilava huone. Hintaan kuuluu aamiaiset meille kaikille.

Kotiuduttuamme tänne hotelliin lähdimme läheiseen 7eleveniin ostamaan Olivialle sipsejä. Hotellin vieressä on koulu ja koululaisia oli todella paljon liikenteessä juuri kun kävelimme sen ohi. Lapset huutelivat meille tervehdyksiä ja kikattivat. Täälläkin näyttää olevan sama systeemi koulumatkojen kulkemisessa kuin esim. Kiinassa eli isovanhemmat hakevat lapsia koulusta. Kauppareissun jälkeen lähdimme etsimään ruokapaikkaa. Kävimme lentoasemalla katsomassa ravintolatarjonnan, mutta emme löytäneet hyvää paikkaa. Ulkona oli kaatosade ja ukkosti. Onneksi asemalta kulkee umpinainen tunneli hotellille niin emme kastuneet. Hotellin oma ravintola aukesi vasta kello 17.00 ja me olimme sitä ennen liikenteessä. Päädyimme sitten The Bridge ravintolaan syömään joka sijaitsee lentoaseman ja hotellin välisessä tunnelissa. Ruoka oli ihan hyvää ja kohtuuhintaista.

Syötyämme lähdimme uimaan hotellin altaalle. Allasalue on viihtyisä ja siellä oli muutamia muitakin uimareita. Hotellihuoneessa oli ihanan pehmeät kylpytakit, joiden kanssa oli kiva kulkea allasalueelle. Uidessa pystyi seuraamaan laskeutuvia ja nousevia lentokoneita. Samuel oli kauhuissaan lentokoneiden metelistä ja roikkui minussa. Meidän oli tarkoitus vain käväistä uimassa, mutta siellä vierähtikin pitkä aika. Lähdimme altaalta pois vasta pimeällä. Olivia teki hierontahinnaston ja antoi meille vielä illalla hierontoja. Myös Samuel halusi ansaita muutaman bahtin ja otti oppia Olivialta miten hierotaan. Olivian 20 minuutin jalkahieronta oli aivan ihanaa etenkin kun jalat ovat vieläkin kipeät temppelikukkulalle kiipeämisestä.

Lötköpötköt vauhdissa

Olen tyytyväinen että tulimme tänne lentokenttähotelliin yöksi ennen huomista lentoa. Olemme majoittuneet tässä hotellissa ennenkin ja totesimme tämän hyväksi paikaksi. Vaikka tämä ei mikään uusi hotelli olekaan niin täällä on oikein siistiä ja huoneet ovat isoja. Huoneessa oli reilusti maksutonta vettä (6 pulloa), hedelmiä ja tuplamäärä pesuainepulloja. Lisäksi täällä on vedenkeitin, pikakahvia ja teetä sekä hammasharjat. Eli hyvä perussetti. Hotellissa on myös keskivertoa ystävällisempi henkilökunta. Nyt olisi tarkoitus nukkua hyvät unet sillä matka jatkuu huomenna...