perjantai 19. kesäkuuta 2015

China Town

Päivä 20
Tänään menin Samuelin kanssa heti aamupalan jälkeen uimaan. Uimme noin tunnin verran, mutta välillä piti käydä aurinkotuolilla lämmittelemässä sillä vedessä alkoi palelemaan aika pian. Ilma oli tosin yhtä lämmintä kuin aiemminkin eli jonkun verran yli 30 astetta. Hotellin uima-altaassa on suolavetta kuten Royal Princess hotellissa oli. Suolavesi ei ole liian suolaista ja siinä on hyvä uida.

Näkymä altaalta Lebua -hotellille päin
Tämän hotellin rakentaminen on jäänyt kesken vuosia sitten

auringonpalvoja touhuissaan

Uimisen jälkeen menimme pikaisesti piipahtamaan loungessa. Paikalla ei ollut taaskaan ketään meidän lisäksemme. Alla kuvia loungen tarjottavista...

Tehtyämme pienet tankkaukset menimme kävellen läheiselle Sathornin jokiveneasemalle. Olimme hetken hämmennyksissä koska laiturilla oli nauhalla erotettu kaksi kulkuväylää. Toisessa luki 40THB matka tai 150THB one day ticket. Hinta tuntui aika suurelta ja jäimme pois ensimmäisestä veneestä. Veneen mentyä kävimme toiseen jonoon ja se olikin jono normaaliin vuoroveneeseen. Hinta oli 15THB/henkilö, Samppa pääsi ilmaiseksi. Veneeseen meno lasten ja rattaiden kanssa ja matka China towniin sujui helposti ja kätevästi. Joella ei voi onneksi juuttua ruuhkiin joten jokitaksi on tosi kätevä kulkupeli kuten olemme aiemminkin todenneet.

Jäätyämme pois veneestä suunnistimme suoraan China Townin parhaalle kauppakadulle eli Soi Wanitille tai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan. Ostosten suhteen paikka oli taas paratiisi. Tavaraa riittää ja hinnat oli halvemmat kuin missään muualla mitä olemme tämän reissun aikana nähneet. Esim. Tomin ja Olivian ostamat power bankit maksoivat kolminkertaisen hinnan Chiang Maissa verrattuna China Townin hintoihin. Minä puolestaan olisin voinut ostaa kouluun oppilaille vaikka mitä opetusmateriaalia jos vain matkalaukuissa olisi tilaa. Olivia tuskaili mitä kaikkea hän onkaan menettänyt kun ei ole aiemmin tajunnut China Townin olevan näin hyvä ostospaikka. Kiertelimme kapeilla kaduilla väsyksiin asti. Samuel istui jälleen tyytyväisenä rattaissa kuten aiemmillakin kerroilla ja katseli ihmisvilinää.

Shoppailujen jälkeen palasimme joen rantaan jokivenelaiturille ja hyppäsimme ketterästi kyytiin ison ja painavan ostoskassin kanssa. Muutama ennakkoon mietitty ostos jäi tekemättä, mutta jääköön seuraavaan kertaan.

Ostosvankkurit
Samuel katselemassa jokivarren elämää
venelaituri
Pieniä ostoksia China townista. Olivialle löytyi myös Haw flakesia..

Palasimme kävelystä väsyneinä hotellille vasta kuuden aikoihin. Kävimme taas pikaisesti loungessa kahvilla ja purimme ja pakkasimme huoneessamme tavaroita. Tavaraa alkaa olemaan nyt maksimimäärä, mutta eipä meillä olekaan ajatuksissa shoppailla tämän reissun aikana enempää. Kävimme illalla vielä hotellin alakerrassa sijaitsevassa ostoskeskuksessa Swenssenissä jätskillä, Starbucksissa ja ruokakaupassa ostamassa ruokia ja juomia loppulomaa varten. Lähdemme huomenna puolen päivän aikaan kohti Hua Hinia tai oikeastaan hotellimme taitaa sijaita Cha Amin puolella. Tavarat alkaa olemaan kasassa, mutta pyykkikone pyörittää vielä viimeisiä vaatteita. Se olisi sitten miniloma Bangkokissa ohi tältä erää...

Söimme hyvät jätskit
Samppaa kiinnosti enemmän piirtely kuin jäätelön syönti...