keskiviikko 24. kesäkuuta 2015

Sadepäivä

Päivä 26
Tänään on satanut koko päivän vettä. Emme antaneet sateen haitata vaan teimme normaalit kuviot eli aamupalan jälkeen leikkihuoneeseen. Meillä vierähti leikkihuoneessa reilut kaksi tuntia kun Olivia maalasi itselleen kangaskassin ja hän tekee tunnetusti tarkkaa työtä. Samuelkin on innostunut tämän reissun aikana kirjoittelemaan ja värittelemään. Leikkihuoneessa aika kuluu huomaamatta.

Olivian maalaama kassi
Sampan väritys
Leikkihuonekäynnin jälkeen lähdimme sateesta huolimatta rantakävelylle. Vaikka toivoisin auringonpaistetta ja poutaa, niin eipä tuo sade hirveästi lomaa pilaa sillä ilma on niin lämmin että pystyimme kävelemään uikkarit päällä sateessa. Kysyin Samuelilta paleleeko häntä ja vastaus oli että on kuuma. Kävellessämme ihastelimme simpukoita ja keräsimme muutaman matkamuistoksi. Paikallisia kalastajia oli taas rannalla verkoilla ja muutamia ihmisiä kaivamassa rantahiekasta simupukoita. Vettä satoi sen verran etten viitsinyt ottaa kuvia koska kamera olisi kastunut...

Tietokonenörtit koneiden äärellä
Kävelylenkin jälkeen tulimme takasin hotellille ja menimme uimaan. Muutama muukin ihminen oli uimassa sateessa, mutta resortti on kyllä todella hiljainen. Olen monesti miettinyt minkälaista täällä olisi jos paikka olisi täynnä ihmisiä tai olisimme sattuneet tänne intilaisten häiden aikaan joita täällä järjestetään usein. Uimme ja nautimme altaasta viimeistä kertaa tässä hotellissa. Matkamme jatkuu huomenna.

Uimisen jälkeen pakkailin tavaroita ennen kuin lähdimme syömään. Kävimme katsomassa Sundara ravintolan, mutta päädyimme italialaiseen Salasiin. Söimme sateen ropistessa salan katolle. Vähän harmitti tämä ilma, mutta olemme onneksi saaneet nauttia tällä lomalla myös auringosta ihan riittämiin. Syömisen jälkeen kävimme vielä ostamassa juomia hotellin kaupasta ja jatkoin pakkauksia. Tein myös lähtöselvityksen ylihuomiselle Finnarin lennolle. Olisimme varanneet economy comfortin paikat, mutta koska eturivi oli jo varattu päädyimme tavalliseen economyluokkaan. Meille oli etukäteen varattu paikat koneen takaosasta, mutta tein niihin muutoksen koska kaksi meistä olisi istunut keskirivillä. Nyt vielä viimeiset pakkaukset winecoolerin voimin ja huomenna siirtyminen lentokentän läheisyyteen eli kotimatka alkaa. Hotellin henkilökunta oli käynyt tuomassa kirjeen sängynpäälle jossa kiitettiin vierailusta. Samalla oli tuotu taas kukka sängyn päälle ja vaihdettu pyyhkeet puhtaisiin kuten joka ilta...

Sampan pandatkin oli järjestetty sängylle meidän poissaolon aikana