maanantai 1. kesäkuuta 2015

Ostosreissulla

Päivä 2

Samuel oli illalla yliväsynyt ja nukkui levottomasti yön. Olimme sopineet, että nukun vuorotellen lasten vieressä, mutta Samuel näki aina painajaisia kun nukahti joten minun piti siirtyä hänen vierelleen. Heräsin pari kertaa yön aikana kun Samuel oli hilautunut sängyn jalkapäähän ja oli juuri tippumassa lattialle. Toivotaan, että tämä yö olisi rauhallisempi.

Heräsimme aamulla Samuelin kanssa noin yhdeksän aikoihin Tomin ja Olivian herätessä vasta yhdentoista aikaan. Samuel hehkutti heti herättyään, että mitähän hyvää aamiaisella on. Hän kuvitteli että menemme jonnekin ravintolaan syömään kuten lomamatkoilla on ollut tapana. Minun oli yritettävä loihtia paras aamiainen minkä osasin näistä vähistä tarvikkeista. Eikä siitä hassumpi tullutkaan kuten kuvasta näkyy. Söimme aamupalan ulkona terassilla, vaikka pakko myöntää että hiki vähän virtasi. Olin jo etukäteen suunnitellut että juon kahvia terassilla ja lapset polskivat omassa altaassa. Nyt se suunnitelma toteutui ja se tuntui juuri niin ihanalta kun ajattelin...
Aamiainen
Vietimme koko aamupäivän omalla altaalla. Uimme ja heittelimme rantapalloa. Suunnittelimme, että lähtisimme tänään Tesco Lotukseen täydentämään ruokavarastoja. Laitoin viestiä kuljetuksia ja retkiä järjestävälle firmalle josko heidän kauttaan saisi kyydin Tescoon, mutta viestiin ei tullut vastausta. Päätimme, että puemme päälle ja lähdemme käymään heidän toimistossaan. Toimistolla ei kuitenkaan ollut ketään paikalla ja yritimme soittaa heille, mutta kukaan ei vastannut. Olimme nähneet eilen läheisen kaupan pihalla kyltin taksikyydeistä ja ajattelimme kysyä sieltä taksia, mutta kauppa olikin maanantaisin kiinni. Kävelimme sitten läheiseen leipomoon ja kysyimme sieltä taksia ja ystävällinen myyjä soittikin meille taksin. Leipomon tuotteita on kehuttu hyviksi, mutta me emme taida päästä niistä nauttimaan näin sesongin ulkopuolella sillä myyntihyllyt olivat aivan tyhjiä. Odotellessamme taksia söimme jätskit ja kauhistelimme myymälän pihalla luikertelevaa tuhatjalkaista eli näimme taas sellaisen kauhistuksen.

Tilaamamme taksi tuli melko pian ja lähti kuljettamaan meitä Ban Phen suuntaan. Ihmettelin mielessäni mitä ihmeen kautta kuski ajelee Klaengiin. Onneksi hän varmisti minne olimme menossa vaikka paikka ja hinta oli jo sovittu, sillä hän olisi vienyt meidät täysin väärään paikkaan. Kuski kääntyi takaisin ja matka jatkui oikeaan suuntaan. Tescolla menimme pankkiin vaihtamaan rahaa. Pankin seinällä oli valuuttakurssit valotaululla esillä ja otimme vuoronumeron money exchange kohdasta. Kun meidän vuoromme tuli puolen tunnin päästä, meille sanottiin ettei pankissa ole rahanvaihtoa eikä sitä ollut toisessakaan pankissa joka oli Tescon sisällä. Eipä siinä sitten auttanut muu kuin mennä hakemaan automaatista rahaa melko huonolla kurssilla. Saimme kuitenkin homman hoidettua ja menimme shoppailemaan. Shoppailtuamme kävimme tilaamassa take away pizzat Pizza Companysta. Olivia tilasi kinkku pannupizzan ja me otimme Tomin kanssa ison veggie pizzan juustotäytteisillä reunoilla. Pizzoja odotellessamme kävimme jätskeillä DQ dairy jäätelöbaarissa vaikka Swenssens olisi ollut vieressä. Pizzojen valmistumisen jälkeen hurautimme taksilla talollemme. Talolle tullessamme asuntoalueen portinvartija kysyi talomme numeron ja sanoimme sen hänelle. Kuitenkin joku ajoi peräämme skootterilla ja jututti kuskia vielä talon pihalla. Itselle tuli turvallinen olo kun tietää, että portilla ollaan niin tarkkoja keitä tänne ajelee.
Pizza Companyn herkkuja. Huomenna sitten mopoillaan pad thain metsästykseen.
Ruokajuomat. Lapset sai vihdoin suosikkimehujaan Tescosta.
Talolle tultuamme söimme pizzat ja laittelin ostoksia paikalleen. Huomenna meillä taitaakin olla herkkuaamiainen hedelmien muodossa. Siitä sitten lisää huomenna jos se toteutuu. Syötyämme menin lasten kanssa uimaan. Uimme reilut puoli tuntia. Katselimme tähtiä ja yritimme nähdä tähdenlentoja siinä onnistumatta. Kuuntelimme luonnon ääniä jotka ovat aivan erilaisia kuin meillä kotona ja seurasimme gekkojen touhuja. Yksi näistä minun Thaimaan nautinnoistani on edelleen se kun voi uida lämpöisessä (väh. 30 astetta) vedessä ja ulkona on pilkkopimeää. Tätä ei juurikaan koe Suomessa vaikka kylpylöissä on ulkoaltaita talvellakin käytössä, niissä on yleensä niin viileää vettä etten nauti uimisesta hetkeäkään. Täällä nautin senkin edestä.
Iltauinnilla. Olivia yrittää osua gekkoon kuminuolisella jousipyssyllä. Onneksi ei onnistunut. Minun pitäisi opetella käyttämään uutta kameraani kun en osaa kuvata pimeällä...
Tänään oli tosi mukava lomapäivä. Huomenna saamme aamulla skootterin ja pääsemme tutustumaan vähän enemmän tähän Mae Phimiin. Paikka ei olekaan ihan niin pikkuinen kuin luulin. Toivotaan, että huomenna löytyisi uimisen lisäksi aikaa mennä myös hierontaan ja hiusten letitykseen. Uskomatonta miten nopeasti nämä lomapäivät kuluvat. Mielestäni ajankulun voisi pysäyttää hetkeksi, mutta tiedän että kavereissani on Thaimaan lomien odottajia jotka eivät tuosta pysäytyksestä tykkäsi...

Unknown kirjoitti...

Samppa on oikeassa, että valmis runsas aamupalapöytä pitää lomalla olla:-)
Ihanaa kun voitte uida vaikka keskellä yötä, kun on oma allas!

Päivi kirjoitti...

Niinhän se on, että ei täällä samanlaista aamiaista syödä kuin kotona. Pakko laittaa pöytä koreaksi. Kyllästyyköhän tuohon uimiseen koskaan?