torstai 25. kesäkuuta 2015

Paluu Bangkokiin

Päivä 26
Viimeistä viedään... Tänään aamulla olimme vielä Sheraton Hua Hin hotellissa. Nautimme hyvän aamiaisen ja ehdin käydä Samuelin kanssa leikkihuoneessa. Pakkasimme loput tavarat ja kiirehdin jo kello 11.30 aikaan respaan kirjautumaan ulos hotellista. Uloskirjautuminen sujui nopeasti ja laskut pitivät paikkansa. Tomi antoi minulle palautetta kun olimme niin ajoissa vaikka kyytimme Bangkokiin oli tilattu vasta kahdeksitoista. Samaan aikaan kun seisoimme respan tiskillä vieressämme oli mies joka oli tullut hakemaan asiakkaita hotellilta ja hän sattuikin olemaan meidän kuskimme. Olimme jo kello 11.40 pikkubussissa matkalla kohti Bangkokia. Kuskimme oli rauhallisen ja mukavan oloinen eikä hänen kyydissään tarvinnut pelätä.

näkymä huoneestamme
hotellin aula

Matka Bangkokiin sujui tosi nopeasti. Pysyähdyimme kerran pikaisesti matkalla ja jo kahden tunnin matkan jälkeen olimme Centre Point Silom hotellin kohdalla. Ennen lentokenttää oli pientä ruuhkaa, mutta olimme silti ennen kolmea täällä Novotel Suvarnabhumilla. Olin varannut meille executive huoneen, joten kirjauduimme sisään hotelliin loungessa. Sisäänkirjautuminen sujui nopeasti ja laukkumme tuotiin huoneeseemme. Hetken levättyämme menimme altaalle uimaan. Vesi oli viileähköä tai siis viileää siihen nähden mihin totuimme alkulomasta. Uimme puolisen tuntia ja tulimme valmistautumaan ruokailuun.

Menimme syömään viiden aikaan loungeen koska siellä oli tarjolla lämmintä ruokaa ja drinkkejä. Ruokatarjoilu oli suppea, mutta mielestäni riittävä. Tarjolla oli mm. kanafileitä, kevätkääryleitä, grillattuja kasviksia, salaatteja, leipiä, juustoja ja jälkiruokaleivoksia. Tarjolla oli myös alkoholijuomia ja minä join kaksi long island iced tea drinkkiä ja olin sen jälkeen pienessä hiprakassa reissun päätteeksi. Samuel yllätti meidät ja söi melko hyvin loungessa. Yleensä Samuelin syömiset ovat olleet täällä reissussa pientä närkkimistä, mutta nyt upposi kokonainen kanafile ja paljon muutakin.
näitä tuli napattua pari...
Syötyämme ja juotuamme lähdimme käymään lentokentän puolella. Kävelimme kentälle lyhyen matkan alikulkutunnelia pitkin. Vaihdoimme vielä satasen bahteiksi seuraavaa reissua varten. Kentällä on useita rahanvaihtopisteitä, mutta ainoat paikat missä kurssi on hyvä on alikulkutunnelissa juna-aseman vieressä. Kurssi huononi selkeästi asemarakennukseen siirryttäessä. Kävimme myös 7eleven kaupassa ja teimme pienen kierroksen lentoasemalla. Lentoasemalta kävelimme takaisin hotellille ja olemme nyt käymässä nukkumaan. Meillä on aikainen herätys aamulla. Tavoitteenamme olisi olla loungessa aamiaisella kello 6.00 ja siitä sitten pikainen siirtyminen kentän puolelle. Muistutin Samuelia että meillä on huomenna pitkä lento. Hän sanoi rauhallisesti, että ei haitaa. Olivia olisi mielellään jatkanut lomaa muutamalla päivällä kuten minäkin, mutta pitää ajatella taas entiseen malliin. On mentävä kotiin, että voi taas lähteä uudelleen matkalle. Tämä reissu oli kaikkien odotusten arvoinen, nautin joka hetkestä ja niin taisi nauttia muutkin. Nyt toivotaan, että kotimatka sujuu samaan malliin ja olemme huomenna illalla omassa kodissa muistelemassa kaikkea mukavaa mitä koimme matkalla.

käytävän ikkunasta näkee kun koneet nousevat ja laskeutuvat
alikulkutunneli hotellin ja lentoaseman välillä