sunnuntai 14. kesäkuuta 2015

Umbrella village ym.

Päivä 15
No niin... Se olisi taas se aika illasta, että Samuel nukkuu ja itse pääsen kirjoittamaan päivän tapahtumista. Aamumeiningit meni taas tavalliseen tapaan eli aamiainen ja uimaan. Olin Samuelin kanssa kahdestaan uimassa. Tomi ja Olivia lepäilivät huoneessa kun ulkona on niin kuuma... Kun tulimme tänne Royal Pricess hotelliin olin vähän pettynyt koska huone vaikutti nuhjuiselta. Huone tosiaan on kuluneen oloinen, mutta nyt voisin jo vähän hehkuttaa tätä hotellia. Uima-allasalueestahan jo mainitsinkin että se on oikein viihtyisä. Myös aamiaisravintola on siisti ja viihtyisä ja muutenkin hotellin yleiset tilat ovat erittäin hyvät. Kaikista parasta tässä hotellissa on sijainti eli hotelli sijaitsee iltamarkkinakadun keskellä. Markkinat alkavat joka ilta heti hotellin ulko-ovelta. Nyt voisin hyvin kuvitella tulevani tähän hotelliin uudelleenkin eli teimme ihan onnistuneen hotellivalinnan.

hotellin sisääntulo ulkoa
hotellin aula sisältä
Sää oli tänäänkin täysin aurinkoinen ja lämpötila oli noin 37 astetta. Uituamme tarpeeksi lähdimme käväisemään hotellin alakerrassa kysymässä hintaa Khantoke -illalliselle. Olin katsonut hotels2thailandin nettisivulta hinnan kyseiselle illalliselle ja päätimme, että jos saamme illallisen hotellilta samaan hintaa otamme sen hotellin kautta. Hinta olikin hotellilla vähän alempi, joten varasimme illallisen huomiselle. Hintaan sisältyy kuljetukset ja illallinen ja hintaa tuli meiltä neljältä noin 1800THB, Huomenna sitten näemme mitä saamme vastineeksi.

Retken varattuamme lähdimme kadulle kysymään taksia viemään meidät Bor Sang umbrella villageen. Olimme etukäteen ajatelleet, että olisimme valmiita maksamaan matkasta max. 600THB ja ensimmäinen taksi pyysi reissusta 500THB menopaluu. Matka käsityökylään kesti puolisen tuntia ja olimme perillä enkä vähän reilun tunnin. Reissu oli ihan mukava ja etenkin Olivia oli onnellinen kun sai toivomansa tiikeripaidan ja pandan kuvan kännykkään. Tulomatkalla kuski vei meidät myös silkkikylään, mutta emme nousseet edes autosta vaan pyysimme viemään hotellille koska olimme jo tehneet haluamamme hankinnat.

Valitsimme tuktukin sijaan redcapin, koska siinä on enemmän tilaa matkustaa...
Sisääntulo kylään

Kylässä voi seurata käsityöläisiä puuhissaan

Käsityökylän kauppa, hintataso melko edullinen

Olivia maalautti itselleen tiikeripaidan. Kuvan maalaus maksoi 200THB
Olivia maalautti myös kännykään kuvan, hinta 50THB
Tomikin sai kuvan kännykänkuoriin, 100THB
Käsityökyläreissun jälkeen menimme syömään. Vaihtoehtoina oli hotellin vastapäätä sijaitsevat mäkkäri tai Burger King. Samuel halusi ehdottomasti mäkkäriin, joten menimme sinne. Tämä oli ensimmäinen kerta tällä reissulla kun kävimme hampurilaispaikassa ja ruuat kyllä maistui ihan hyville. Hotellin vastapäätä, iltamarkkina-alueen takana sijaitsee Anusarn market. Kävelimme katetun markkina-alueen läpi, mutta alue oli vielä neljän aikaan todella hiljainen ja myyntikojut oli tyhjiä. Menimme hetkeksi lepäilemään hotellille ja päätimme tulla jonkin ajan kuluttua uudelleen.

Vanha Lanna -talo
jokinäkymää
kiva rantaravintola
Levättyämme tunnin verran ja Samuelin katsottua Risto Räppääjä -elokuvan lähdimme uudelleen markkinoille. Kävelimme ensin koko markkina-alueen läpi Ping-joelle asti. Katselimme siellä vähän aikaa jokielämää. Vaikka Olivia söi kaikki ruokansa mäkkärissä niin hän kyllä alkoi valitella melko pian uudelleen nälkää ja sehän tiesi sitä, että piti etsiä ravintola josta sai thairuokaa ja paistettua riisiä kanalla. Jokireissun jälkeen menimme siis taas tankkaamaan, jotta jaksamme.

Taas ruokakuvia; Olivian riisit ja kanat...
Sampan rapukakut jotka äiti ja isi söi...
ja vähän hedelmiä...

Tankattuamme kiertelimme markkinoilla ja teimme pieniä ostoksia. Ostosten lomassa teimme myös ruokaostoksia kojuista. Pakko oli maistaa Chiang Main kuuluista jäätelöä, Olivia halusi rotee -pannukakkua nutellalla, minä halusin papaya shakea, Olivia joi kaksi watermelonshakea jne. Onneksi tämä jatkuva herkuttelu loppuu kotona kun siellä ei ole näitä houkutuksia koko ajan vastassa. Kävimme illalla vielä Pantip plazassa josta Olivia löysi kännykkäänsä uudet kuoret. Minä löysin vian eilisiin pilalle menneisiin valokuviin eli kameran objektiivissa oleva tarkennusvipu oli siirtynyt automaattitarkennuksesta manuaalitarkennukseen. Tänään kamerassa oli myös vikaa -akku oli loppu. Onneksi Olivialla oli kamera mukana käsityökylässä, muuten olisi kuvat jääneet ottamatta...

minkähän jätskiannoksen valitsisi...
Olivia seurasi tarkasti jätskin valmistuksta, alla linkki myös youtubevideoon samasta aiheesta

Olivian herkku valmistumassa, rotee nutellalla