tiistai 9. kesäkuuta 2015

Viimeinen päivä Mae Phimissä

Päivä 10
Heräsin Samuelin kanssa normaaliin tapaan aikaisin aamulla, mutta tänään myös Olivialla ja Tomilla oli aikainen herätys mopon palautuksen vuoksi. Aamu näytti sateiselta ja ukkonen jyrähteli, mutta onneksi sää muuttui jo ennen yhdeksää ja normaali kuumuus ja auringonpaiste palasi tuomaan meille lomatunnelmaa. Ajelimme mopollamme läheiseen matkatoimistoon jonne palautimme mopomme. Kyllä olisi hienoa jos meillä olisi samanlainen sivuvaunullinen skootteri kotonakin jolla voisimme kurvailla kylän raitteja koko perhe.
Nyt on viimeisetkin munat syöty 30 kappaleen kennosta
Mopon palautuksen jälkeen kävelimme talollemme ja aloitin jo pienimuotoisen pakkaamisen ja vaatteiden pesun, sillä olemme lähdössä huomenna Bangkokiin. Pakkailtuani lähdimme koko perhe isolle altaalle uimaan. Aurinko paistoi, allas oli taas meidän yksityiskäytössä ja muutenkin oli tosi hyvä lomafiilis. Ainoa asia mitä kaipasin, oli matkaseura. Olemme niin tottuneet matkustamaan mm. vanhempieni ja siskoni perheen kanssa, että kaipasin heidän seuraa varmasti yhtä paljon kuin Samuel ja Olivia. Mielessäni näin meidät kaikki uimassa ensi kesänä samassa paikassa ;) Samuel ja Olivia keksivät altaalla kivat ravintolaleikit tyhjistä pulloista ja tölkeistä ja minä sain haaveilla omiani. Tomi sai meitä ennen tarpeekseen auringosta ja siirtyi talolle sisätiloihin.

Rauhallista oli
Allasalue tänään
Tätä tulee ikävä
Lasten ravintolaleikit
Olimme altaalla lähes kolme tuntia. Ison altaan vesi on värjännyt hiukseni aivan vihreiksi etenkin latvoista, jotka ovat koko ajan vedessä. Yritin pestä hiuksia, mutta kyllä tämä viherä väri taitaa nyt pysyä Suomeen asti kunnes menen kampaajalle. Olen aiemminkin uinut tällaisessa hiukset vihreäksi värjäävässä altaassa Koh Changilla. Onneksi siellä varoitettiin asiasta etukäteen niin osasi varoa kastelemasta hiuksia. Yritin tänään pelastaa tilannetta myös sillä, että kävin ottamassa pienet letit päällimmäisiin hiuksiin että vihreys ei tulisi niin selvästi esille.

Viittasankarit
Uimisen jälkeen pakkailin loppuja tavaroita. Meillä olisi nyt suunnitelmissa jättää yksi iso matkalaukku joko lentokentän matkatavarasäilytykseen tai hotellille säilöön Chiang Main reissun ajaksi. Olemme maksaneet vain yhden matkalaukun lennolle, emmekä me enempää tavaraa tarvitsekaan viideksi yöksi. Pakkailtuamme kävimme laitattamassa letit minulle ja Olivia otti puolen tunnin öljyhieronnan. Olivia nautti kovasti hieronnasta ja meinasi nukahtaa sen aikana.
Olivia valmiina hierontaan
Hieronnan jälkeen menimme läheiseen Buffalo Bill ravintolaan syömään. Ruuat oli mielestämme aika kalliita ja olemme vähän vältelleet tähän ravintolaan menoa. Nyt kun mopo on palautettu, meillä ei ollut muita ravintolavaihtoehtoja sillä emme olisi jaksaneet kävellä keskustaan. Ruoka ja tarjoilu oli hintaansa nähden keskinkertaista. Mietin tonnikalasalaatin ja pad thain välillä kumpaa ottaisin. Päädyin salaattiin, sillä en ollut valmis maksamaan 200THB pad thaista tai eihän se mikään paha hinta ole, mutta kyllä sitä pitäisi saada edullisemminkin. Samuel sai ravintolassa ikäistään leikkiseuraa suomalaisperheen lapsista. Kyllä niitä kavereita onkin kaipailtu. Harmi vaan kun kaverit jäävät nyt tänne ja me jatkamme matkaa.

Matka jatkuu siis huomenna Bangkokiin ja sieltä ylihuomenna Chiang Maihin. Meille jää täältä Mae Phimistä ja Sea Breeze alueesta hyvät muistot. Sea Breezen alue on kaunis ja erittäin hyvin hoidettu. Porttivahdit palvelevat aina hymyssä suin ja veivät tänään jopa meidän roskat säiliöihin puolestamme. Talo jonka olimme vuokranneet oli juuri sellainen kuin kuvittelimmekin. Kaikki toimi ja saimme mitä odotimmekin. Oma uima-allas oli aivan ihana ja jos vuokraamme joskus uudelleen talon Thaimaasta, oma allas on ehdoton vaatimus. Mae Phim oli myös odotustemme mukainen. Kiva paikallinen rantakylä. Viikonloppuina oli hulinaa ja muuten oli erittäin rauhallista. Rannan roskaisuudesta kirjoittelinkin aiemmin ja tämän vuoksi emme käyneet uimassa rannalla. Ehdoton plussa tälle paikalle oli turistimassojen puuttuminen. Täältä ei löytynyt yhtään sisäänheittäjää minnekään ravintolaan tai yhtään kauppiasta joka tyrkyttäisi tavaroitaan. En tiedä onko tilanne erilainen talvisesonkina, mutta nyt ainakin tämä oli ihana paikka viettää lomaa. En kuitenkaan osaa sanoa tulemmeko tänne uudelleen, se jää nähtäväksi.