keskiviikko 17. kesäkuuta 2015

Ostoksilla

Päivä 18
Tänään meillä oli aika normaali Bangkok päivä eli kävimme shoppailemassa. Nukuimme hieman levottomasti viime yönä koska ulkona oli kova ukkonen ja satoi. Vaikka huoneemme on 22. kerroksessa tänne kuuluu selvästi myös liikenteen äänet. Olemme käyttäneet tällä reissulla huoneen ovessa ovihälytintä ja luulin että se soi yöllä. Säntäsin ovelle, vaikka ääni tuli ulkoa luultavasti ambulanssista. Myös Samuel heräsi aamulla kahdeksan aikaan ambulanssin ääneen. Tässä hotellissa taitaa olla aika heikosti eristetyt ikkunalasit, sillä esim. Mercuressa en muista kuulleeni mitään liikenteen ääniä huoneeseen tai sitten en vaan rekisteröinyt niitä. Herättyämme menimme aamiaiselle. Tämänkin hotellin aamiainen oli mielestäni oikein hyvä. Olivia oli onnellinen kun tarjolla oli nutellaa ja hän sai aamiaiseksi nutellaleipää. Aamiaiselta löytyi myös minun suosikkiani kookosjogurttia.

Aamupalahedelmiä

ja jotain muutakin söimme...
aamulla satoi vielä vettä...

Syötyämme lähdimme melko pian skytrain asemalle joka sijaitsee hotellin lähellä. Ostimme skytrainiin päiväliput meille kaikille koska menimme ensin Tesco Lotukseen On Nutiin ja meillä oli tarkoitus lähteä vielä illalla käymään erikseen MBK:ssa. Olemme käyneet On Nutin Tescossa monta kertaa ja teimme siellä tarvittavia ostoksia kotia ajatellen. Kooltaan suurin ostos oli iso pötkilötyyny itselleni. Löysin myös Jasminille hänen toivomansa kengät tai oikeastaan ostin kahdet eri kokoiset. Ostosten jälkeen kävimme KFC:ssä syömässä ja lähdimme ostoskassien kanssa skytrainilla kohti hotellia. Hotellilla veimme kamat huoneeseen, laitoin pyykit koneeseen ja lähdimme käymään loungessa kahvilla. Suolaiset syömiset oli taas vähissä, mutta erilaisia leivoksia oli taas tarjolla montaa eri laatua. Lupaan, että kotona en vähään aikaan koske tällaisiin herkkuihin! Loungen ulkopuolella on kyltti, jossa lukee että sisäänpääsy maksaa THB 300++ per henkilö. Tuohon hintaan en siellä vierailisi, mutta ihan kiva kun käyttö sisältyy huoneen hintaan.

Loungekäynnin jälkeen lähdin lasten kanssa uimaan. Hyvä että Tomi ei lähtenyt, sillä uimavesi oli viileää. Arvelisin altaan lämmöksi noin 29 astetta ja oma mukavuusrajani on 30 astetta. Samuelkin arasteli vähän altaaseen tuloa, mutta kun pääsimme sinne niin kyllähän siellä sen puolisen tuntia tarkeni polskia. Uima-allasalue on ihan viihtyisä. Olimme uimassa kello 16.00 aikoihin ja aurinko paistoi silloin vain osaan allasta, mutta se ei meitä haitannut. Oikeastaan hyvä niin ettei tarvinnut laittaa aurinkorasvoja.
Näkymä allasalueelta
vesi oli ns. virkistävää
altaalla ei ollut tungosta
Uimisen jälkeen lähdimme sitten käväisemään MBK:lla. Täältä hotellilta sinne on paljon vaivalloisempi matka kuin keskustan Mercurelta. Huomaan vertaavani tätä hotellia jatkuvasti Mercureen, koska olin siihen viimeksi niin tyytyväinen. Parempaa tässä hotellissa on isompi huoneisto ja pyykinpesukone. Mercuren plussat on täydellinen sijainti MBK:n vieressä, parempi lounge, alle 16v lasten ilmainen yöpyminen + ilmainen lisävuode ja ilmaiset aamupalat. Sijainnissa parempaa oli myös Tesco Lotus joka oli lyhyen kävelymatkan päässä ja rauhallisempi "pihapiiri". Mercure on myös melko uusi joten se oli erittäin siisti. Tämä hotelli on vähän kulunut vaikka täälläkin on todella puhdasta. Bangkokin hotellitarjonta on niin laaja, että täältä on kyllä aika hankala löytää sitä yhtä ja täydellistä hotellia hinta-laatusuhteeltaan. Pitää jatkaa etsintää...

Thaimaan paheemme; veggiepizza juustotäytteisillä reunoilla
MBK:lla kävelimme normaalit ostosreitit, mutta emme ostaneet koko reissulla mitään muuta kuin Olivian puhelimeen muistikortin. Kiertelyn jälkeen kävimme syömässä Pizza Companyssa. Aika kului taas nopeasti ja olimme takaisin hotellilla vasta kello 21.00 jälkeen. Nyt olisi jo kova kiire nukkumaan sillä olemme lähdössä aamulla kello 7.15 retkelle.