lauantai 20. kesäkuuta 2015

Sheraton Hua Hin

Päivä 21
Tänään meillä oli jälleen matkustuspäivä. Tällä reissulla näitä matkustuspäiviä on ollut useampia, mutta onneksi matkustusajat ovat olleet kohtuullisia. Tänään aamulla olimme vielä Bangkokissa Centre Point Silom hotellissa. Juttelin Tomin kanssa hotellista ja kyllähän siinä monia hyviä puolia oli eli voisimme ehkä mennä sinne uudelleenkin. Saapumispäivänä huoneiston keittiön pöydällä oli maksuton tervetulopaketti elintarvikkeita; pillimehuja, limsoja, iso pussi suolapähkinöitä, sipsejä ja suklaakeksejä. Pyykinpesukone on myös iso plussa sillä en vie mielellään pyykkejä Thaimaassa pesulaan koska meillä on niin monta huonoa kokemusta pesuloista. Lapset saavat myös iholleen näppylöitä hajustetuista pyykinpesuaineista eikä tilannetta ole juurikaan auttanut vaikka veisi omat pesuaineet pesulaan. No aika näyttää missä yövymme seuraavaksi Bangkokin reissullamme...

Hotelli Centre Point Silom makuuhuone
Hotelli Centre Point Silom keittiö
Olimme tilanneet minibussin hakemaan meidät hotelliltamme kello 12.00. Menimme hyvissä ajoin respaan, sillä kyydit tulevat hakemaan lähes poikkeuksetta etuajassa. Näin kävi tälläkin kertaa ja pääsimme lähtemään jo ennen kahtatoista matkaan vaikka laukkujen nouto huoneestamme kesti melko pitkään. Matka tänne Cha-Amin ja Hua Hinin puoliväliin kesti aika tasan kolme tuntia yhdellä pikaisella pysähdyksellä. Matka sujui rattoisasti. Tomi ja Olivia pelailivat korttia ja Samuel katseli elokuvia ja söi herkkuja.
Sheratonin huoneessa on kahvinkeitin ja meillä sattui olemaan vielä kahvia jäljellä...
Hotellille tulo ja sisäänkirjautuminen toimi vähän eri tavalla kuin aiemmissa hotelleissa. Virkailija otti tiskillä passit ja luottokorttini ja ohjasi meidät sohvalle istumaan. Hetken kuluttua meille tuotiin kylmät kosteat pyyhkeet ja tervetulodrinkit. Juotuamme virkailija tuli istumaan sohvalle kanssamme, pyysi allekirjoituksen majoituskorttiin ja kertoi hotellin käytännöistä. Olin varannut huoneen Zleepinghotelsin kautta ja jännäsin onko varauksemme kunnossa. Kyseisestä firmalta saa ajoittain erittäin hyviä alennuksia näihin luksushotelleihin. Tämäkin hotelli olisi maksanut esim. booking.comin kautta kaksi kertaa enemmän. Varauksen kanssa ei ollut mitään ongelmia kuten ei senkään kanssa että olin varannut huoneen vain kahdelle aikuiselle. Hotellin nettisivulla lukeekin, että alle 12v lapset majoittuvat maksutta vanhempien huoneessa. Huoneemme hintaan ei sisältynyt aamiaisia lapsille ja virkailija kertoi lasten aamiaisen hinnaksi 340THB per lapsi per päivä. Olin kuitenkin lukenut, että hotellilla on saatavilla kids pass jossa 300THB:n (per lapsi per päivä) hintaan lapsi voi syödä ja juoda maksutta maksavan aikuisen seurassa. Kysyin virkailijalta kuuluuko aamiainen kids passiin ja onneksi näin oli. Otimme siis molemmille lapsille kids passit ja he saivat rannekkeet ranteisiin. Kids pass kannattaa siis ottaa vaikka ei söisi muuta hotellilla kuin aamiaisen. Kävimme kuitenkin hyödyntämässä passeja tänään illallisella. Lapset saivat maksuttomat ruuat ja juomat (Olivia joi kaksi watermelon shakea) Salas ravintolassa kun minä ja Tomi söimme normaalihintaiset ruuat.

pihaleikkejä helteessä

lastenklubi sisältä

lastenklubilla on oma allas
"kilpailuja"
Sisäänkirjautumisen jälkeen sama virkailija lähti saattamaan meitä huoneeseemme. Matkalla hän kertoi ravintoloista ja aukioloajoista. Huoneeseen saavuttuamme saimme hetken päästä laukut jotka tuotiin golfautolla. Jonkin ajan kuluttua eräs hotellin työntekijä kysyi meiltä käytävässä haluammeko, että hän tulee illalla laittamaan huoneemme yökuntoon. Kieltäydyin hymyillen. Huoneemme on tällainen tilava, mutta melko perushuone. Huoneessa on leveä parivuode ja sohva johon teimme Olivialle pedin. Hotellilla olisi ollut myös twin huoneita, joissa olisi ollut kaksi parivuodetta, mutta olin varannut huoneen parivuoteella. Hotellissa on vain kaksi kerrosta. Meidän huoneemme on toisessa kerroksessa ja näkymä on puutarhaan päin. Muut vaihtoehdot olisi ollut ensimmäinen kerros puutarhaan päin, toinen kerros näkymä altaalle ja ensimmäinen kerros suoralla käynnillä uima-altaalle. Meillä taitaa olla kaikista rauhallisin vaihtoehto huoneista joka sopii meille oikein hyvin. Huoneessamme oli sinne mennessämme ylimääräinen asukas eli gekko, joihin kyllästyin niiden äänen ja jätösongelman takia täysin Mae Phimissä. Nyt päätin heti, että ylimääräinen vieras poistuu välittömästi. Tomi sai gekon pysäytettyä muovipussilla ja minä pyydystin sen kahvinsuodattimella häkkiin. Siitä sitten heitin gekon pihalle yhtä jalkaa ja häntää vähemmän. Ne jäivät sätkimään huoneemme lattialle. Helppo nakki.

Sampan sapuskat

Ehtisikö tämän loman aikan käydä kerran uimassa meressä?

Uima-allas on auki 23.00 asti illalla!
Majoittauduttuamme kävimme lastenklubilla missä lapset touhusivat hetken hiki päässä. Klubilla oli pieniä tehtäviä kuten tikanheittoa joista sai palkkioksi pieniä karkkipusseja. Lapset saivat myös miekoiksi taitellut ilmapallot mukaansa. Syötyämme lähdimme uimaan hotellin hulppeaan uima-altaaseen. Ilta alkoi jo pimenemään ja pimeässä uiminen on tosi tunnelmallista. Kiersimme hotellin yli puolen kilometrin pituisen altaan ja testasimme matkalla poreita ja suihkulähteitä. Aikaa tähän rundiin taisi mennä lähes tunti. Huomenna pääsemme sitten uimaan päiväaikaan. Ihanaa että saamme nauttia tästä paratiisista viisi päivää!