sunnuntai 21. kesäkuuta 2015

Black mountain vesipuisto

Päivä 22
Aamuherätyksemme ovat siirtyneet vähän myöhemmäksi, sillä Samuel on herännyt viimeaikoina vasta kahdeksan aikaan. Herättyämme menimme ensimmäisen kerran tämän hotellin aamiaiselle. Aamiaisen tason voi usein suhteuttaa hotellin tähtiin eli menisi pilkun viilaukseksi jos valittaisin aamiaisesta. Se oli nimittäin herkullinen. Parasta näiden normijuttujen lisäksi oli mustikkasmoothie ja lämpimät kokojyväcroissantit. Olivialla oli tänään harmitusaamu ja hänen mielestään kaikki meni pieleen. Ensin aamulla itketti hiusten kampaus koska otimme eilen letit pois ja nyt hiukset ovat takkuiset. Toinen harmitus tuli kun häneltä tippui aamiaisella lautanen lattialle jonne hän oli kerännyt syötävät. Onneksi tarjoilija paahtoi Olivialle uudet leivät ja asia unohtui nopeasti. Aamiaisravintola on viihtyisä. Pöytiä on sekä ulkona että sisällä. Me valitsimme ulkopöydän sillä ulkona on usein rauhallisempaa ja on ihana nauttia lämpimästä ulkoilmasta niin kauan kuin voimme.

Syötyämme menin lasten kanssa suoraan leikkipaikalle. Ensin lapset piirtelivät ja sen jälkeen Olivia halusi maalata itselleen kynätelineen. Olivia teki tarkkaa työtä ja maalauksessa meni lähes kaksi tuntia. Samuel touhotti enimmäkseen ulkona. Erityisen mieluista oli ajella leikkiautoilla, mutta kyllä hän ehti tehdä kaikkia muitakin aktiviteetteja. Leikkipaikalla ei ollut kovinkaan montaa lasta, sillä hotelli näytti hiljenevän viikonlopunviettäjistä. Hotellin leikkipaikka on tarkoitettu 4-12 vuotiaille ja sinne voi jättää lapsen myös ilman aikuista. Leikkipaikalle mentäessä lapset pitää kirjata sisään ja poistuttaessa kuitata ulos.

Leikkipaikan jälkeen lähdimme Black Montainin vesipuistoon. Meillä oli alunperin suunnitelmissa käydä uudessa Vana Nava vesipuistossa, mutta netin palautteiden ja hinnan takia päädyimme menemään jälleen tuttuun, turvalliseen ja hyväksi todettuun Black Mountainiin. Hotellin ovimies soitti meille taksin joka vei meidät perille. Sisäänpääsy maksoi 600THB per aikuinen ja Olivia ja Samuel pääsi sisään ilmaiseksi. Vana Navan sisäänpääsyt olisi maksaneet meiltä 3600THB. Black Mountainin vesipuisto oli yhtä kiva kuin ennenkin. Suomen vesipuistojen ylläpitäjät voisi ottaa oppia täältä miten paikat pidetään kunnossa. Puisto on erittäin siisti ja viihtyisä. Ruokien hinnat olivat edulliset toisin kuin mitä näissä uusissa vesipuistoissa on netin palautteiden mukaan. Latasimme kortille 1000THB käytettäväksi ruokiin ja juomiin, mutta käytimme vain vajaa 400THB juomiin, jätskeihin ja Olivian ruokaan. Olivia tykkäsi puistossa eniten aaltoaltaasta ja isoista liukumäistä. Samuel nautti lastenaltaan liukumäistä ja tykkäsi myös aaltoaltaasta. Kiva paikka, menemme varmasti vielä uudelleenkin. Kamerani oli vesipuistossa lukollisessa kaapissa, joten nappasin vain muutaman kuvan pois lähtiessä.

Lähdimme vesipuistosta pois kello 17.00. Tomi oli sopinut, että Hua Hinissa asuva Aki tulee hakemaan meidät puistosta ja menemme hänen ravintolaansa syömään. Matkalla hänen kotiinsa kävimme paikallisilla markkinoilla mistä Aki osti katkarapuja lemppariruokaamme Pad thaita varten. Akin ja hänen vaimonsa ravintolassa oli kiva uima-allas missä lapset kävivät uimassa. Söimme erittäin hyvät ruuat, juttelimme ja katselimme hetken formuloita. Oli tosi kiva tavata, kiitos vielä kerran.

Pad thai, maistui juuri sellaiselle kuin pitääkin. Arvosana 9 ;)

Lasten väsähtäessä lähdimme taksilla hotellillemme. Matka sujui nopeasti ja thaimaalaiseen tapaan taksikuski kävi tankkaamassa auton matkalla. Hotellialueemme näytti kauniilta iltavalaistuksessa ja kaikkialla oli rauhallista. Kyllä tämä paikka paratiisilta vaikuttaa...

Buntsa kirjoitti...

Voi kiitos! Ihan tässä punastuu kehuista ;) En huomannut sanoa, että yrittivät huijata mua niissä katkiksissa. Siinä oli 500 grammaa ja pyysivät multa aluks kilon hintaa (220 thb), sanoin niille ettei tos kun puolet kilosta ja nolostuneena myivät sen satasella. Säästettiin 10 bahtia tossakin :D

Päivi kirjoitti...

Huomasinkin eilen markkinoilla, että teillä oli jotain sählinkiä katkarapujen ostossa. Tarkkana pitää olla :)